Helgen...

Så var enna speciella helg avklarad!

Det började med fredag.. Då tog man bussen mot Vännäs för att hälsa på lilla Erika!
Blev faktiskt riktigt trevligt =) Jag, Erika, Johanna, Linda å Weibord satt å snackade skit å åt godis! Kan det bli bättre? ;) kände mig dock ganska glupsk då vi skulle äta på en pizzeria.. var bara jag som beställde in en egen pizza ( !!!) dom andra DELADE :S sjukligt!

Sen blev det iaf lördagmorgon och dags för att fara å se Jennifer tävla lite dressyr ;) Rååkade ju nämligen vara en dressyrtävling i Vännäs JUST den helg som jag skulle dit! Sicken osis.. Så jag och erika tog oss, efter många om och men, iväg mot tävlingen! Såg Jennifer tävla och for sen tillbaka till lägenheten.. Sedan blev resten av dagen sjukligt lugn! Har nog inte varit så slö på flera år! Satt framför tvn, åt ostkrokar å sov emellanåt.. Sedan blev det middag... Efter middagen så bar det av in mot stan! Erika skulle på bio, medan jag skulle till en lagfest som sikeå anordnat för herrarna å damerna..  Så efter att ha trixat med lokalbussar å noga förklarat för busschauffören att jag å Johanna var BÖNDER, så hittade vi rätt.. var riktigt trevligt, synd bara att det inte blev så mkt folk som planerat!
Sen efter ett tag så började allt folk att dra sig därifrån å ut på krogen.. Men eftersom jag å Johanna, FORTFARANDE inte får gå på dit, så började vi försöka ta oss hem.. Ringde Tobias, som skulle få den stora äran, och han startade från robban.. Efter att det gått ett tag så ringde vi å frågade vars han var, å då hade han kommit till djäkneboda.. Vi kände lugnet, han var ju som bara en halvtimme bort.. efter ett tag igen så ringde vi honom återigen, å då var han FORTFARANDE i djäkneboda.. Då det visat sig att han hade glömt att sätta tillbaka baksätet på bilen efter att ha fixat ngt.. Så han var i djäkneboda påväg TILLBAKA till granån!! vid detta tillfälle så hade allt folk börjat röra sig ut från lokalen där vi befann oss, så vi fick vackert lov att stå å vänta i en busskur i över en timma! I det bästa vädret genom tiderna... Eller?!?! Typ snöstorm! Tur att jag varit på hästtävling under dagen så jag hade varma kläder med mig i en väska.. Så jag åjohanna stod å bytte kläder i en busskur!! Haha, tur att ingen såg oss!
Sen när man slutligen kom hem så slocknade man på två sekunder.. Å vaknade till denna underbara söndag som varit idag! Kanonväder, tänkte jag.. Idag ska vi rida!
Så begav mig till stallet, bortade och begav mig ut.. När jag är påväg hem efter en liten väg så kommer det en traktor! Boyen blir skiträdd, hoppas ut i diket, tappar balansen å faller omkull.. Som tur var så var det jättedjup snö så ingen av oss gjorde illa sig.. Och Boyen upp, sandra ligger kvar på marken och er hur han springer iväg.. sandra upp på traktorn å efter hästen.. Och efter många om å men så visade det sig att han stod i stallet när jag kom gående tillbaka.. Huvva, sjukligt tur man har ibland ändå!

Ojoj, vad jag skriver.. Nästan så jag glömt bort vad jag redan skrivit.. Men men, ni får ha en kanonkväll alla glada!
Vissa är ju lediga imorrn och på tosdag, pga av studiedag, så jag ska då bara tare lugnt imorrn jag ;) långhelg, ahhh!
hare gött!
/Sandra
I'm so young and you're so old
This, my darling, I've been told
I don't care just what they say
'Cause forever I will pray

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0