Lovet..

Som sagt,
äntligen sommarlov!!

Inte för att man kommer vara ledig så mkt men.. Kommer förhoppningsvis att bli bra ändå!
Lovet kommer kortfattat se ut såhär;
Börjar jobba nu på lördag, jobbar sedan hela lovet FÖRUTOM vecka 30 och 31 då jag är ledig..
Skönt med ett par veckor ledigt.. =) Då blire att fara med våran lilla husvagn till Malå och hälsa på släkta! Bo utve Malån å fisk nalta! Komma bli görbra!

Mer under lovet då?
Ja, nu till en början så har jag massa att göra.. Ikväll ska jag och min syster till granån och bygga hagen till våra små poer som ska bo där i sommar.. Sen blire, någon dag framöver, att bygga hus till dom ute i hagen.. Så dom har ngnstans att krypa in ifall det blir regn eller något solskydd när solen ligger på.. men för att göra detta hus så behövs det typ huuur mkt som helst! Först gräva ner de fyra kraftigare "hörnstolparna" som vi lyckats hitta.. För att gräva ner dom så måste vi prata med Telia om dom har nån kabel nergrävd i marken.. Sedan blire till å hitta plankor..

Så om nån vet om några plankor som är till salu, BILLIGT, så hör gärna av er!

Jaoo, full rulle raka rör som man brukar säga...

Sedan måste jag fixa gardiner till husvagnen.. Inte för att det inte finns några gardiner, men jag måste erkänna att
orange är den fulaste färgen jag vet!!
och självklart är gardinerna som sitter i husvagnen ORANGE!! Huvvaligen.. Men det är snabbt ordnat..

Idag var jag och Tobias in till stan å köpte lite roliga grejjor till huskin.. Lite plastsaker som kommer väl till användning, en brödrost m.m... =) superskoj! *gammalvarning*

Jaja, nu ska jag städa rummet för denna sommar, eftersom det troligast blir att "flytta" till Granån under sommaren.. Såå, då kan man väl lika gärna se till att man lämnar rummet i någorlunda bra skick? Så man slipper städa DET under sommaren iaf! :P kommer nog att räka till med städning ute i granån kan ja lova..

I helgen då?!
Jaa, så har våran smarta lilla kommun lyckats IGEN! Under en och samma helg så lyckas dom lägga ungefär de enda roliga sakerna som händer i robban under sommaren, nämligen;
*Öppnandet av Andra Varvet i Sika... (Hamn!)
*Hamnmarknaden i SikaHamn
*Grunkor och mojänger i Klinten
*Brukets dag i Robban..
Huuuuur lyckas dom!? Hur tänker dom?! :S klart att folk inte hinner gå på alla saker då allt händer samtidigt!

Jaja, man måste iaf jobba på brukets dag.. Utanför hoppborgen.. Så kom gärna å hälsa på! =)

Nu har jag just stoppat gardinerna i tvätten.. Skönt! En sak mindre..
Nu ska jag ner å hjälpa till med maten! Ha det bra alla glada, å jnuuut av sommaren, för det ska jag göra!

/Sandra
I'll keep holding on..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0