En gång hästmänniska, ALLTID hästmänniska!

Så vare sagt!
Sitter just nu och kollar på hästannonser på blocket och hastnet.. Och kan ju bara säga att:
GAAAAAAH VAD JAG VILL TILLBAKA TILL DET LIVET!!!!!
klart man har ju lilla Boyen, men är som inte samma sak när det inte är ens egna häst.. Känns som bara "meningslöst" att satsa och träna eftersom man vet att det ändå inte är min häst.. vem vet, han kanske säljs snart?

Åh, vad jag önskar att jag hade mer fritid så jag kunde ta på mig ett hästliv igen, för kan ju lova gott folk att; Det tar tid! Klart värt det, men det tar tid! Har ju hört att vissa kan konsten att fara ut i stallet, mocka, borsta, rida och göra allting iordning på typ en timma(??!!).. Då måste jag bara fråga; Hur går det till?! Jag och min syster kanske är knäppa, men jag minns på "våran tid" så var det MINST tre timmar, och då överdriver jag inte! En timma till mockning, en timma till borstning, och en timmas ridtur.. Om man inte var ute och red typ 1,5-2 timmar ibland när man var ute på långtur..
Suck, kan ju bara säga att inget slår det där!!
Kanske ska börja omprioritera lite? Lägga mer tid på ridningen nu när man har "så mkt tid över".. eller, helt enkelt, ta tid från tiden som man INTE har.. Men det skulle vara så roligt! Men känns som att jag inte kan välja bort ngt från mitt liv som jag har nu heller.. Skolan, handbollen och jobb.. Sen har man ju faktiskt några kompisar som kanske vill se en ngn gång men.. That's life! tror faktiskt inte att mina vänner är så bortskämda på den fronten att dom får träffa mig ofta.. Har ju som alltid (och kommer troligast alltid att ha!) fullt upp..
minns ju på den tiden då det var träningar.. Det var handboll, fotboll, badminton, bordpingis, innebandy, dressyrsatsning... PLUS att man då hade egen häst som skulle mocka och ridas helst varje dag, PLUS att man typ hade sjukliga betyg i skolan på den tiden.. Men jag håller helt klart fast vid; har man mkt göra, så hinner man mkt!
Nu sitter jag ju faktiskt här och slöar istället för att vara ute i stallet och hälsa på Boyen eller göra biologiläxan som är till imorrn.. Hade jag varit i stallet så hade jag vetat att "shit, när jag kommer hem så äre bara att sätta sig med biologin innan det är dags att sova.." och inte suttit här och slöat!

Nej, som sagt.. Det var bättre förr!! Ska bli mitt mål nu för slutet av året;
GÖRA SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT, HINNA MED ALLT, BÖRJA VARA MER I STALLET, OCH BARA HA LITE TID!!
tänk känslan...... Åhh, blir typ tårögd.. :]

Nej, som sagt.. biologiläxa som väntar! Ska kanske försöka göra bort den så man får sova ngn gång..

Ha det bra alla glada!

/Sandra
I open my eyes and pray..

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag saknar det jag med, dock ar det lite svart för mıg att kunna leva det livet nu da jag flyger och far som jag gör. det ar sant vad du sager, en gang hastmanniksa, alltid hastmanniska, det finns liksom i vart blod. Men, allvarligt jag SKA skaffa egen hast senare nar allt ordnat sıg och nar det passar. Jag bara ska... Hur ar allt med er?

2008-11-02 @ 01:22:30
URL: http://emmakarolinas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oj, tre timmar i stallet för en häst.. det är rätt länge ändå... men man ska ju inte stressa med sånt man gillar.

2009-02-04 @ 14:06:58
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0