Så vare lov igen!

...å kan ju säga att de känns GÖTTA!
Första dagarna på länge som man faktiskt är riktigt ledig!

Så, lite om vad som hänt under det kära lovet då..

Lovet började med en härlig fredagkväll! Kvällen bestod av Jag, Johanna, två filmer, två påsar (Diet?)"chips", morötter, Fresh Island-dip, saft å självklart; Hallonpaj med marsansås ;D kan ju säga att efter kvälln så var man som nalta nöjd i magaskinne ;D

Sedan kom den efterlängtade lördan med den efterlängtade SIKA-JUBILEUMSFESTEN! Allt började med att jag, efter jobbet, plockade upp Johanna i Bygde och så for vi te mej i robban. Där blev vi först liggande på sängen, funderandes om kvällen skulle bli bra då vi båda mådde skit och kände oss allmänt opepp.. Men efter en halvtimmes funderingar så blev det "Ah, vafan, detta kommer bli kanon!". Så det blev utprovande av kläder och massa annat "tjejjigt". Så vi drack lite "vin-cider"-ingen-aning-vad-det-var, som SJÄLVKLART åkte ut på min vita matta! :P
(detta då bara för att en viss Johanna blev så exalterad av tanken på Ananas ;) hoppas du läser detta Johanna!)
Men, som allt annat så löste sig fläckarna med lite super10 och en snäll far som orkade gnussa tillräckligt länge ;D
Glada provade vi sedan Sandras nyinköpta "Ananas-Schnapps" från Bulgarien, som jag måste få rekommendera! Riktigt smaskigt!
Sedan begav vi oss mot Nina, där resten av vårt lag befann sig på förfest. Som VANLÌGT kom vi dit sist, men.. Fint folk kommer sent som man brukar säga!
Där var det lite olika ölspel och olika regler som gällde. Riktigt skoj var det och då jag och johanna va så sena så blev de fort att vi "blev tvungna" att gå till Partyt som började klockan sju.
Då kom då Sikafesten...
..där det blev dans, middag, dans, skratt, dans, prat.... Sammanfattat: SUPERDUPERSKOJ!
Kan lova att det var en helt underbar kväll!!
Sen, då man inte trodde att det kunde bli bättre, så blev det då efterfesten.. Som denna gång hölls på alla vårt älskade BRÄNNAN-city! Blev riktigt lyckat kan jag lova!
(Och måste då tillägga till en viss Johanna Söderlund som tycker att jag är knäpp som är en stolt Robban- och Brännanbo, att helt allvarligt så är ju Robertsfors Framtiden! ;D inte har ja då tänkt låta mina barn växa upp i nån knarkarkvart i nån storstad inte :D )
((Och för att åter tillägga, det där med kärleken till ortn går faktiskt i vågor.. Vissa gånger håller man faktiskt på att DÖ av tristess här!))


Ja, för er som då inte orkade läsa hela texten utan valde att tvärtitta igenom och bara läsa det som såg intressant ut, så sammanfattar jag kort; LÖRDAGEN VAR EN SÅ SJUKLIGT BRA DAG!

Sen då.. Då kom den inte fullt så efterlängtade söndagen.. Den dagen då Sandra låg, tillsammans med sin käre mor som också var med på sikafesten, i soffan ungefär HELA dagen! Ett undantag blev det, och det var under den timma som Sandra for och åt pizza med Tobias. :P Annars hade Sandra intagit ryggläge i soffan, framför TVn, hela dagen och tyckte allmänt synd om sig själv! För vem ska annars göra det?

Sen blev det måndag igen och inte fullt lika spännande.. först jobb och sen film! Trevligt helt klart! =)
..och idag är det då tisdag! Som vanligt på tisdagar så har man just kommit hem från träningen. Men idag har jag faktiskt varit med om en annorlunda grej. For och skulle hälsa på och rida lille boyen idag. Så jag kommer dit, tar in honom och ska då börja borsta.. Så ser jag så otroligt SMAL han har blivit ! Inte vågade jag lägga på ngn sadel där inte? Måste prata med ägarna och höra vad som hänt..

Ja, det är väl ungefär min dag i kort!

Imorrn är det planerat såhär; först Boyen på förmiddagen och sen trav med Gun och Allie på kvällen! Har aldrig varit på trav så detta kan ju bli spännande! =)

Nej. Nu har jag skrivit sådär sjukligt mycket att det nog itne är speciellt många som orkat läsa, men blev bara tvungen att få skriva av mig ! Så sjukligt social och pratglad idag! Jaja, nu äre House som gäller !

Ha det bra alla glada! Och TACK till alla underbara människor som gjorde lördagen till en jävulskt bra kväll!!

/Sandra
Going back to the corner where I first saw you
I'm gonna camp in my sleepingbag and I'm not gonna move..

Kommentarer
Postat av: Annelie

ÅÅ du bloggade!

jag läser din blogg,

så du vet de.



Men de står inget om de blev någon kille på lördagen? ;)

2008-10-29 @ 20:02:02
URL: http://alovgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0